Poptávkový formulář

Produkt
Jakou vybrat tiskárnu do kanceláře? Ideální tiskárna do kanceláře musí mít odpovídající výkon a funkcionalitu, a především nízké provozní náklady. Vybrat si správnou tiskárnu do kanceláře není vždy snadné. Při špatném výběru se totiž může tisk nebo kopírování dost prodražit nebo dokonce ani nemusí vyhovovat vašim kapacitním požadavkům. Stejný problém učiněný při výběru tiskárny do kanceláře může být naopak předimenzování zařízení. Nabídka tiskáren i kancelářských zařízení je v dnešní době velmi široká a mezi dostupnými modely se bez správných znalostí člověk snadno ztratí nebo pořídí takové zařízení, které nechrání citlivá data. Ptejte se odborníků, jak vybrat tiskárnu do kanceláře!

Častá otázka: "Jak vybrat tiskárnu do kanceláře?". V tomto článku se pokusíme nastínit, co vše byste měli uvažovat při výběru tiskárny do kanceláře.

Pojďte se s námi podívat, na co je dobré dbát při výběru tiskárny do kanceláře a jak při používání laserových tiskáren, multifunkčních zařízení a kopírek ve firmě co nejvíce ušetřit.

Na startu výběru tiskárny do kanceláře vždy zvažte a promyslete, jaké funkce a možnosti tiskárny potřebujete v kanceláři. Například, zda potřebujete jen tiskat a kopírovat, nebo také skenovat a faxovat. Přemýšlejte o objemu tisku, požadované rychlosti tisku a kvalitě výtisků. Vyberte tiskárnu, která podporuje potřebné formáty papíru a nabízí dostatečný počet zásobníků na papír.

Určitě pro kanceláře je důležité, aby tiskárna byla vybavena síťovým rozhraním, které umožňuje snadné sdílení tiskárny mezi uživateli v kanceláři. To usnadní přístup ke sdíleným funkcím a sníží administrativní náklady. Použití sdílené tiskárny v kanceláři je dnes již běžným standardem a vede k efektivnosti tisku ve firmě. Proto je třeba v případě specifičtějších požadavků na parametry sdílení vybrat takovou tiskárnu, u které je předem jasné, že specifické požadavky sdílení splňuje.

Analyzujte potřeby své firmy při výběru vhodné tiskárny do kanceláře

Objem tisku se může ve firmách různých velikostí velmi lišit. Je proto dobré si ujasnit, kolik zaměstnanců bude tiskárnu nebo multifunkční zařízení potřebovat a jak moc budete ve firmě tisknout.

  • Důležité pro výběr tiskárny do kanceláře je představa o tom, kolik kopií denně budete tisknout?
    U většiny tiskáren i multifunkčních zařízení je uveden parametr s názvem maximální měsíční vytížení, jež udává, kolik stránek je tiskárna schopna bez problému měsíčně „utáhnout“, aniž by se příliš zatěžovala. Na základě tohoto údaje, přibližného odhadu stránek tisknutých denně a množství zařízení, které chcete pořídit, si můžete snadno spočítat, jaké měsíční vytížení vyžaduje právě vaše firma nebo kancelář. Případné vyšší vytížení může tiskárnu poškodit a snížit její životnost. Právě proto se při výběru ideální tiskárny do kanceláře řídíme hlavně výše uvedenými údaji.
  • Jaký typ dokumentů ve firmě nebo kanceláři tisknete nejčastěji?
    Potřebujete plnohodnotný barevný tisk nebo si vystačíte s černobílou variantou? Jiné potřeby bude mít právnická firma, která obvykle tiskne texty, a jiné potřeby bude mít architektonická kancelář, kde jsou zásadní kvalitní barevné výtisky návrhů.
  • Bude vaší firmě v kanceláři stačit jedna tiskárna pro všechny zaměstnance nebo bude mít každý zaměstnanec / kancelář svoji tiskárnu?
    Výkonnější zařízení může pokrýt potřeby více zaměstnanců a zároveň ušetřit náklady na tisk. Dbejte ale na to, aby zaměstnanci nemuseli ztrácet mnoho času chozením k tiskárně, která je mimo jejich pracovní místo.
  • Kolik místa smí tiskárna, kopírka nebo multifunkční zařízení v kanceláři zabrat?
    V menších firmách nebo startupech může být velikost tiskárny nebo multifunkčního zařízení rozhodující. Vždy pečlivě přeměřte rozměry místa, které je pro přístroj vyhrazeno, zvláště pokud se jedná o menší prostor.
  • Bezpečnost tisku a ochrana citlivých dat: při výběru tiskárny do kanceláře je nutno taktéž řešit softwarové i hardwarové zabezpečení tiskových úloh a mít přehled nad autorizovaným přístupem k tiskárně formou přístupových práv na různých úrovních dle hierarchie vaší firmy, zvláště pak, pokud je tiskárna sdílená pro více osob nebo součástí síťového řešení.

! ROMAPOL TIP: Tisková analýza pro firmy a kanceláře

Nejste si jisti tím, jak správně analyzovat tiskové potřeby vašich zaměstnanců? Od toho je tu profesionální tisková analýza, díky které přesně zjistíte, jak to s tiskem a kopírováním u vás ve firmě je.
Co vám tisková analýza přinese?

  1. Přehled nad využitím kancelářské techniky.
  2. Možnost optimalizace nákladů na tisk a kopírování.
  3. Snížení výdajů za tisk a kopírování o 10–30%.
  4. Doporučení ohledně počtu zařízení, které bude dokonale vyhovovat potřebám vaší firmy či kanceláře.

Zaujaly vás přínosy tiskové analýzy? Přečtěte si ještě více v sekci Tisková analýza ROMAPOL .

Nejdůležitější otázka při výběru tiskárny do kanceláře: barevný nebo černobílý tisk?

Jakou tiskárnu do kanceláře? Barevnou nebo černobílou, multifunkční, laserovou nebo inkousotovu. Odpověď na tuto otázku si při výběru tiskárny do firmy dobře rozmyslete. Většinou se ve firmách používá černobílý tisk , který je ekonomičtější a pro který jsou nejlepší laserové tiskárny. Laserový tisk je nejenom levnější, ale také rychlejší.

Pro firmy, jež často tisknou grafy, brožury nebo návrhy, jsou jasnou volbou barevné tiskárny . Ty najdou uplatnění i ve firmách, kde se zase tak často netiskne.

Laser, inkoust nebo multifunkční zařízení?

Multifunkční tiskárny umí kromě tisku spoustu užitečných funkcí, například kopírovat nebo skenovat. Zároveň se k nim dá připojit například USB disk nebo se dají obsluhovat na dálku přes Wi-Fi či chytrý telefon. Multifunkční tiskárny jsou perfektní pro vytížené firmy a kanceláře.
Pokud ale od své firemní tiskárny vyžadujete pouze to, aby tiskla, nemusíte se ostýchat – obyčejné inkoustové nebo laserové tiskárny vám rády poslouží a zároveň se s nimi vyhnete složité údržbě.

Jak vybrat tiskárnu aneb jaké další parametry u tiskárny do kanceláře zvážit?

  • Náklady na tisk
    Tento parametr se netýká laserových tiskáren. Pokud však ve firmě chcete využívat tiskárny inkoustové, je dobré si u výrobce ověřit cenu za stránku.
  • Rychlost tisku
    U tiskárny v kanceláři nebo firmě je důležité, aby dokázala držet krok s vašimi potřebami (zvláště pokud bude jedno zařízení používat více osob). Je tedy vhodné sledovat parametr PPM (stránky za minutu). Obecně platí, že laserové tiskárny tisknou v průměru dvakrát rychleji než tiskárny inkoustové.
  • Údržba tiskárny
    Tento bod se týká zejména složitějších, multifunkčních tiskáren. Zjistěte si alespoň rámcově, jak probíhá údržba těchto strojů a zvažte případně, zda se na údržbu nenajmout odborníky.
  • Tisk přes Wi-Fi nebo mobilní aplikaci
    Pokud chcete pořídit jedno tiskové zařízení pro více zaměstnanců, funkci obsluhy na dálku určitě ocení.

Doplňky k tiskárně do kanceláře

Při výběru kancelářského vybavení zvažte, zda by se kromě laserové tiskárny nebo multifunkční tiskárny ve vaší vytížené firmě nehodil třeba skartovací stroj , vázací stroj , laminovací stroj nebo řezačka . Tyto zařízení usnadní práci s výtisky a kopiemi a zároveň se postarají o bezpečnou likvidaci citlivých dokumentů.

Koupit nebo pronajmout: to je to, oč tu běží

V případě, že do kanceláře potřebujete pouze jednu inkoustovou tiskárnu nebo jedno multifunkční zařízení, je koupě jasnou volbou. Ve větších firmách ale stojí za zvážení otázka pronajmutí laserových tiskáren nebo multifunkčních zařízení.
Díky pronájmu můžete vyškrtnout počáteční náklady za pořízení tiskáren a kopírek a zároveň můžete používat vždy aktuální model nebo stroje měnit podle aktuálních potřeb. Při pronájmu na delší časové období navíc můžete ještě více ušetřit. Společnosti, které kancelářská zařízení pronajímají, se také obvykle postarají o údržbu i servis.

Jak jsou výhody pronájmu laserových tiskáren a multifunkčních zařízení od ROMAPOL?

Brněnská společnost ROMAPOL se vedle prodeje zabývá právě pronájmem, údržbou a servisem kancelářské techniky. V nabídce máme široký sortiment barevných tiskáren, laserových tiskáren i multifunkčních tiskáren a další kancelářské techniky menší pracoviště i rozsáhlé firemní struktury s enormními tiskovými potřebami.


Proč si pronajmout laserové tiskárny nebo multifunkční zařízení právě u nás?

  • Při pronájmu platíte fixní paušál a cenu za pořízené kopie nebo výtisky
  • Paušál zahrnuje pravidelnou údržbu včetně doplňování spotřebního materiálu a případný servis
  • Ušetříte za nákup drahých, profesionálních strojů
  • Zaplatíte jen za to, co skutečně využijete
  • Nemusíte se o nic starat a jen pohodlně tisknout nebo kopírovat

Pro více informací si prohlédněte sekci: Pronájem laserových tiskáren, kopírek a multifunkčních zařízení v Brně.

----------------

Online uživatelé hledají obsah této stránky s pomocí klíčových slov: tiskárny do kanceláře, nejlepší tiskárna do kanceláře.

Nejčastější dotazy zájemců, kteří oslovují naši firmu:

  • jak vybrat ideální tiskárnu
  • jak vybrat barevnou tiskárnu
  • jak vybrat laserovou tiskárnu
  • jak vybrat multifunkční tiskárnu
  • jak vybrat tiskárnu do kanceláře